top of page

חגורת הצלה


ענף הבנייה של שנת 2015 במדינת ישראל, הוא כמו רפטינג בנהר שוצף, מלהיב, מאתגר, מסוכן ולא משאיר אף אחד יבש. את חשיבות חגורת ההצלה בעת רפטינג מיותר לציין, ואם לפרק לרגע את המטאפורה, מה אם כן היא חגורת ההצלה בפרויקט בנייה? האם יש כזו?

יש שיאמרו, תלוי את מי שואלים... ואכן האינטריגות והפוליטיקה המעורבים בהתקשרות בין הגוף היוזם לגוף המבצע לגופי התכנון ולגופי המימון, מעידים בעיקר על המנטליות והפסיכולוגיה של הענף, גורמיו ומורכבותו הגדולה הנובעת מאי הוודאות.

על כן, אנו במידבד שופכים אור על חוסר הוודאות באמצעות הכלים הבסיסיים ביותר: כתב כמויות, אומדן עלויות בנייה ומפרט. בעיננו, הם חגורת הצלה, מצנח וחבל בנג'י ביחד.

ע"מ לקבל את התמונה ברזולוציית HD אנו מתחילים בפיקסלים... סעיף – סעיף, פעילות – פעילות. אנו לומדים את התכניות, מפרטים ודוחות יועצי ומתכנני הפרויקט ומיצרים באמצעותם כתב כמויות הנבנה ע"פ פרקי הביצוע תוך הקפדה יתרה על דיוק. האורכים, השטחים והנפחים נמדדים בקפידה מגיליונות ממוחשבים והחישוב לכל פעילות מתבצע לכל קומה בנפרד או לכל יח"ד (או כל פילוח אחר שיידרש), מתועד ופשוט לבקרה.

להפיח חיים בפסל... לכל סעיף יש עלות, לכל פרק סיכום, לכל פרויקט אומדן עלויות בנייה, בזה אנו עוסקים. אנו שומרים על קשר מתמיד עם קהל לקוחותינו ולכן אוטוסטרדת המידע העוברת דרכינו סואנת מאוד. אנו חיים את הנתונים הללו על בסיס יומי, על מנת שהעלויות שלנו יהיו העדכניות ביותר. אנו מקפידים לצקת לאומדן ידע והבנה בתהליכי בנייה, פריסת תקורות האתר ועלויות עקיפות על פני גאנט למשך הפרויקט, מתבצעת על סמך תכנון ביצוע מנתונים אמתיים מכל לקוח.

את התוצרים שלנו ניתן להמיר בפשטות לכלי בקרה תקציבית, בניית תקציב לפרויקט, תזרים מזומנים ולוח תשלומים להתחשבנות. קל. פשוט. ברור.

אז מה אם כן היא חגורת ההצלה בפרויקט בנייה? האם יש כזו?

נוספו לאחרונה
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page